marți, 12 aprilie 2011

Minciunelele

Sunt mare amatoare de minciunele sau de gogoşele jurnalistice, de articolaşe în care marii intelectuali ai ţării sau vedetele culturale se coboară la nivelul nostru şi ne spun în trei rânduri de ce merită să citim o carte pe care ei n-au citit-o sau să vedem un film. După numărul de like-uri pe Facebook îmi dau seama că sunt mulţi cei ca mine, cititori de reviste şi săptămânale cu fason, care se iluzionează că sunt de partea ok a vieţii culturale.

Aceste gospodine harnice care coc minciunele în reviste uşurele, mai pun în tigaie şi câte o gogoaşă uriaşă ori înfuriată livrată prin revistele literare pentru cititorii mai pretenţioşi sau mai nesătui, dotaţi cu un stomac bun pentru a digera recenzii făcute după prefaţă.

Şi nu aş avea nimic cu ei dacă gogoşelele lor, chiar şi după reţetă, le-ar ieşi dulci şi vanilate, însă de multe ori sunt fade sau răscoapte.

Sau poate că nu m-am aşezat eu în faţa gogoşeriei potrivite.

Un comentariu:

eskarina spunea...

oh la la, imi aduc aminte ca mai demult cate o fotomodea recomanda si ea o carte, inntr-un tabloid, in Ring pare-mi-se ...dar textele inserate in bula de langa poza provocatoare erau de-a dreptul trase de par