duminică, 24 iulie 2011

Maşina de îngheţată

Şi la voi acolo e vară, şi poate chiar caniculă, nu-i aşa? Şi pe la voi trece oare în fiecare după-amiază maşina de îngheţată? Se aude de departe mai întâi o melodie ca de flaşnetă sau ca de cutie muzicală. La început credeam că a sosit circul. Când se apropie se aude şi mai tare ca o bucurie, ca o speranţă care se împlineşte. Şi de fiecare dată iau o cupă pentru mine şi una pentru tine, dar o mănânc tot eu, şi pentru tine. Şi tu poate că faci la fel. Mâncăm şi cupa noastră şi cupa celuilalt. O cupă pentru aproape şi una pentru departe. Prima dată când s-a oprit maşina în poartă – melodia era ca o nelinişte – o femeie grăsulie îmbrăcată în alb a spus:
Îngheţată de casă cu lapte proaspăt!
Am alergat în curte, după bani, şi am spus repede că e îngheţată proaspătă cu lapte de casă, luăm? Dar nu a răspuns nimeni aşa că mai întâi am cerut o cupă şi m-am gândit că dacă i se mai face poftă cuiva şi am mai cerut una. Şi de fiecare dată când vine maşina de îngheţată fac aşa. Poate că odată şi odată va vrea cineva a doua cupă. Poate că odată şi odată te vei nimeri aici şi vom mânca fiecare cupa sa, care va fi numai cupa pentru aproape, iar cupa pentru departe va rămâne altcuiva. 

5 comentarii:

Rodica spunea...

Of şi pe aici trece maşina cu îngheţată,şi pe aici pofta-i mare cât o amigdalită împăunată....

dance for life spunea...

I"m running out of words.....

dance for life spunea...

dar totusi, wtf. Măi Iuliana eu credeam ca poetii, scriitorii is o specie de oameni care au trăit pana pe la jumatatea secolului trecut, unii de te lovesti de ei pe la lectiile de romana si mai tare la bac, stii tu, dar nicidecum nu credeam ca mai exista,in secolul nostru, oameni care sa simta asa, si totodata sa poata scrie "in halul asta"

dance for life spunea...

comentariul anterior e un fel de -papausă, ce-mi place fustita ta -, sau orice replici insipide, tampite iti mai poti imagina sau ai mai auzit. PEACE

dance for life spunea...

de-as fi pictor, Monalisa ar fi invidioasa....
de-as fi sculptor, David al lui Michelangelo ar fi o gluma prosta..
de-as fi poet, ar plange muntii...
de-as fi scriitor, as putea lega doua cuvinte..
de-as fi langa tine, te-as saruta..
dar cine sunt eu?

................
de-as fi pasare sa zbor
s-ajung unde mi-e dor
la tine-as vrea sa vin
de-as fi peste in Ocean
l-as traversa ca sa te am
la tine-as vrea sa vin .. sa vin... sa vin

de-as fi trait acum 5000 de ani, as fi omorât mamutul......