miercuri, 14 aprilie 2010

Marché aux puces de Saint-Ouen

Era pe vremuri un magazin care se numea "La păduchele de aur" unde se găseau tot felul de obiecte ieftine, cu defecte sau ieşite din modă, refuzate la export sau rămase pe stoc. Îmi plăcea mult să merg cu bunica şi să scotocim prin lucruri. Fiecare vizită se lăsa cu lacrimi şi ifose din partea mea pentru că vedeam cine ştie ce haină pe care bunica nu voia să mi-o ia.
Cu un nod în gât am plecat şi în acea sâmbătă de la Marché aux puces după ce am străbătut oraşul de la sud la nord ca să ajungem acolo şi după ce am trecut, nu fără prudenţă, printr-un bazar care aducea cu cel din Colentina, numai că vânzătorii de chinezării erau cu toţii africani.
La Saint-Ouen se întâlnesc trei zile pe săptămână - sâmbătă, duminică şi luni - anticarii cu ştaif ai Parisului şi îşi scot la aer toată marfa care mai de care mai preţioasă şi mai veche. E un fel de târg de antichităţi deschis la sfârşit de săptămână pentru amatorii de lucruri cu patină. Mai găseşti şi câteva gioarse mai ieftine. Eu nu mi-am permis să cumpăr decât nişte cărţi la 2 euro şi să-mi umezesc ochii prin vitrine după argintării, bijuterii, ceramică, ceasornice sau jucării.











Niciun comentariu: